bip 900
 
numery

Spis treści

Spis wszystkich artykułów znajdujących się w Numerze 4 (44) 2012 Edukacji - Biologicznej i Środowiskowej... więcej

Poważny hormon – testosteron

Powszechnie wiadomo, że wysokie stężenie testosteronu pozwala na utrzymanie dobrej kondycji psychicznej, fizycznej i seksualnej. Mniej znane są jednak inne funkcje, które pełni on w organizmie.... więcej

Na zewnątrz pomarańcza, a w środku kiwi

W Indiach ponad 70 hodowców podało, że część ich owiec padła w kilka dni po tym, jak regularnie były karmione liśćmi zmodyfikowanej genetycznie bawełny (Wiąckowski, 2008)... więcej

Problemy i zagrożenia współczesnej edukacji przyrodniczej

Zmiana mentalności, silne oddziaływanie mediów masowych, zmiana podstawy programowej, polityka instytucjonalna MEN, procesy globalizacyjne – wszystko to jest poważnym wyzwaniem dla osób realizujących edukację przyrodniczą... więcej

czasopismo punktowane: 4 punkty na liście B opublikowanej przez MNiSW w 2012 r.

archiwum new
 

Politechnika przez internet, czyli otwarte e-kursy

Akademickie kursy przez internet gromadzą coraz więcej studentów, również z Polski. Mogą też być włączone w praktykę szkolną. Prezentujemy więc analizę metodyczną jednego z nich, proponowanego przez słynny MIT.

W latach 1999-2004 część uczelni światowych włączyła się w ruch otwartych zasobów edukacyjnych (OpenCourseWare), publikując materiały dydaktyczne całych kursów uniwersyteckich. Publikacja materiałów w formie OCW jest traktowana jako element etosu akademickiego i narzędzie promocji uczelni i wykładowców. Do najpopularniejszych zasobów OCW należą wykłady podstaw fizyki prowadzone przez prof. Waltera Lewine z MIT (Massachusetts Institute of Technology).

W swoim artykule poświęconym tym kursom Marcin Zaród analizuje: program, sposób konstrukcji zadań, mechanizm weryfikacji wiedzy i stronę techniczną kursu. Pokazuje również sposoby włączenia MOOC w praktykę szkolną.

Więcej: "Edukacja Biologiczna i Środowiskowa" 1/2013

Copyright © INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH - 2011