bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

zintegrowana strategia ico

Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030: Rada Ministrów zatwierdziła część szczegółową

Dokument został opracowany w wyniku szerokich konsultacji, rekomendacji raportu „Strategia Umiejętności OECD: Polska” oraz m.in. założeń Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności. W prace nad ZSU zaangażowane były ekspertki i eksperci IBE. Więcej
Spotlight on VET PL 2019 ico

Kształcenie i szkolenie zawodowe w Polsce – w pigułce

Broszura opisuje w syntetyczny sposób kluczowe elementy i organizację polskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego, a przygotowana została przez IBE w ramach projekty ReferNet Polska. Więcej
New TIMSS2019 Logo

Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019

Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów.   Więcej
neuronauka ico

Neuronauka i edukacja: przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki

Jak odkrycia nauk zajmujących się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu i umysłu mogą wpłynąć na praktykę edukacyjną? Pod patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych ukazało się polskie tłumaczenie raportu na temat neuroedukacji, które odpowiada na to pytanie.  Więcej
logo ibe ico

Podsumowanie panelu "Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse”

"Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse” – to tytuł panelu dyskusyjnego, który w dniu 2 grudnia 2020r. otworzył tegoroczne Europejskie Forum Gospodarcze Łódzkie 2020. Organizatorkami panelu były Liderki z Regionalnego Centrum ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w regionie łódzkim: dr Dorota Nawrat-Wyraz i Martyna Kruszyńska-Ostrowska. Panel był pierwszym wspólnym przedsięwzięciem partnerstwa na rzecz wdrażania ZSK zainicjowanego w regionie łódzkim. Więcej
New TIMSS2019 Logo

TIMSS 2019 – znamy wyniki międzynarodowego badania

Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło dane dotyczące Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) 2019. Polscy uczniowie klas czwartych zajęli w nim 26. miejsce w matematyce i 16 w przyrodzie. Więcej

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej.

Fotolia 89594095 male

Uczenie się przez całe życie jest szczególnie ważne we współczesnym szybko zmieniającym się społeczeństwie, które stwarza nam możliwości, do których nie mieliśmy wcześniej dostępu, ale też stawia przed nami wyzwania: zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

Zmieniający się dynamicznie rynek pracy wymaga od pracowników i pracodawców bycia otwartym się na nowe kwalifikacje i zawody. Powoduje, że kształcenie staje się dla wielu osób koniecznością. Jednak uczenie się to także możliwość rozwoju osobistego, realizacji pasji czy zainteresowań. Nauka odbywa na wiele różnych sposobów w instytucjach edukacyjnych, w ramach kursów czy szkoleń stacjonarnych lub online, ale również samodzielnie, czy z udziałem znajomych, rodziny. Zakres tematów i możliwych form uczenia się jest bardzo szeroki.

Uczenie się dorosłych Polaków

Celem realizowanego badania jest opracowanie pogłębionej, wielowymiarowej diagnozy dotyczącej uczenia się osób dorosłych w Polsce.

Uzyskane informacje umożliwią określenie poziomu uczestnictwa, czynników sprzyjających i barier utrudniających dostęp do uczenia się, a także pozwolą poznać opinie i poglądy Polek i Polaków na temat uczenia się w dorosłości.

Faza terenowa - wywiady kwestionariuszowe przy użyciu komputera (CAPI) realizowane bezpośrednio w domu respondenta lub telefonicznie, jeśli respondent będzie wolał taką formę ze względu na pandemię, przeprowadzane będą przez ankieterów firmy Danae (strona projektu: www.edukacja-doroslych.pl). Do udziału w badaniu wylosowano 7200 Polek i Polaków w wieku od 25 do 64 lat w momencie losowania próby. Dzięki zastosowaniu doboru losowego, możliwe będzie uogólnienie wniosków na całą populację mieszkańców Polski między 25 a 64 rokiem życia.

Na podstawie wyników badania stworzone zostaną rekomendacje dla projektowania działań strategicznych w ramach polityk publicznych w zakresie edukacji osób dorosłych w Polsce.

Więcej informacji o projekcie

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018